Onze bediening via de telefonische hulplijn

We begonnen in 1991 met een handvol vrijwilligers in de telefoonbediening en nu heeft de AWM in Woodland Park (Colorado) meer dan 140 medewerkers. De telefooncentrale beantwoordt elke maand meer dan 40.000 telefoontjes, en we bidden voor de mensen en geven hen Gods woord mee vanuit Andrews onderwijs. Via de hulplijn hebben mensen genezing, redding en bevrijding ontvangen en de doop in de Heilige Geest.

Het callcenter is gehuisvest in een groot gebouw bij de hoofdcampus van het Charis Bible College in Woordland Park. 

In de afgelopen periode zou het telefoonwerk gestopt kunnen zijn ten gevolge van de door de regering afgekondigde lockdown bij de uitbraak van het corona-virus, maar daardoor zouden tienduizenden mensen geen toegang tot onze gebedsbediening hebben gehad, terwijl het juist in deze tijd hard nodig was.

Gelukkig hadden onze AWM-medewerkers al stappen ondernomen om ons voor te bereiden op zo’n tijd als deze. Al in 2018 zag onze manager van Communicatiediensten, David McClure, de noodzaak om het callcenter uit te breiden. Hij werkte nauw samen met Duane Loyd, onze Directeur  computertechniek. Ze bespraken twee mogelijkheden om telefoon-medewerkers op afstand te laten werken en om de capaciteit te vergroten. In 2019 sprak de Heer tot David en zei hem dat het hoge aantal bellers van dat jaar slechts een voorproefje was van wat er komen gaat als AWM nog meer mensen gaat bereiken met het evangelie.

Duane’s plan om uit te breiden ging door tot 2020, zodat AWM in Woodland Park op een bovennatuurlijke manier voorbereid was toen het coronavirus zich begon te verspreiden. 

Aan het begin van de crisis wist niemand zeker wat de impact van het coronavirus zou zijn, maar AWM-werknemers hebben dus van te voren al stappen genomen om een mogelijke lockdown voor te zijn. Op woensdag 25 maart namen de medewerkers van het CallCenter hun laptops mee naar het werk om de noodzakelijke programma’s voor het thuiswerken te installeren.  Zo kunnen ze vanuit hun huis de telefoongesprekken via de computer voeren.  Met elkaar voerden de medewerkers een race tegen de klok om ervoor te zorgen dat ze op tijd alles klaar zouden hebben. Later op diezelfde dag kondigde de gouverneur van Colorado een verordening af om thuis te blijven. Als gevolg daarvan moest het gebouw van AWM ook sluiten. De verordening werd van kracht op donderdag 26 maart, maar vanaf 06:00 uur stonden sommige medewerkers van het Callcenter er al voor klaar om de telefoon te  beantwoorden vanuit hun huis, en op maandag 30 maart had de telefoonbediening weer de volledige capaciteit bereikt.  Door over te schakelen op thuiswerken konden de werknemers een recordaantal gesprekken voeren tijdens en na de programma’s van de serie The Believer’s Authority van Andrew, die door Gospel Truth televisie werden uitgezonden. Door dit leven brengende onderwijs leren mensen de waarheid over het ontvangen van Gods genezende kracht en bescherming. Gedurende de dagen dat dit onderwijs werd uitgezonden – ook in Nederland – konden kijkers inbellen om het boek ‘De autoriteit van de Gelovige’ gratis te ontvangen. Op donderdag 2 april beantwoordde het Callcenter 4.758 oproepen, tot dan toe het grootste aantal in één dag.

David is dankbaar om met zoveel toegewijde mensen samen te werken om het ware Evangelie te verspreiden. ‘Onze medewerkers zijn met heel hun hart bereid om Andrew te helpen en om mensen te dienen. Het zegent ons wanneer we Andrew kunnen helpen om de visie te verwezenlijken die God hem heeft gegeven’, zegt hij. Het Callcenter is een reddingslijn voor mensen die in nood verkeren. Dankzij de steun van vrienden en partners, samen met de vooruitziende blik van AWM-medewerkers, konden mensen gebed en bemoediging ontvangen, speciaal tijdens de lockdown.

Ook in Nederland hebben we alles op alles gezet om tijdens de lockdown – en ook nu tijdens de vakantieperiode – telefonisch bereikbaar te blijven. Ook onze Nederlandse AWM-medewerkers zijn in staat gesteld om de telefoon vanuit hun huis te beantwoorden. Dankzij de techniek die dit mogelijk maakt, maar zeker ook dankzij de financiële steun van onze partners!

Voor gebed, bel onze Nederlandse hulplijn, telefoon 035 533 88 75. 

Winkelmand

Aanstaande evenementen

  1. Grace+Faith conferentie 2020 live stream

    oktober 30 @ 19:00 - 22:00

Contactgegevens

Nikkelstraat 3A
1411AB Naarden
T. (0)35 533 88 75
E. info.nl@awmcharis.com

 Charis Bible College

  • IBAN: NL33 ABNA 05443 85306    (School en lesmateriaal)
  • Bic NR: ABNANL2A
  • KVK nr. 34384289
  • NL822120100.B.01

Andrew Wommack Ministries (ANBI geregistreerd)

  • IBAN: NL83 RABO 0114176485        (giften en webshop)
  • Bic NR: RABONL2U
  • KVK nr. 37137450
  • NL818760552.B.01

Verstuur jouw bericht of getuigenis