Getuigenis van Gods zegen!

Mijn naam is Margreet van der Bent-Monster. In 1981 ben ik getrouwd met Nico van der Bent. Wij zijn beiden grootgebracht in de Geref. Bond in de NH kerk. We hebben 3 kinderen gekregen, die intussen ook getrouwd zijn, en ze zijn ieder, met hun partners, wedergeboren mensen. Prijs de Heer!

Al heel mijn leven heb ik van Jezus gehouden, maar ik had wel moeite met God als mijn Vader. Van jongs af aan was ik eigenlijk wel heel godsdienstig. Toch is het heel apart hoe ik echt tot geloof ben gekomen. In een ruitershop raakte ik daar aan de praat met de eigenares. Ik vertelde haar dat ik scoliose had, naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra was geweest, en dat er al een genezingsproces op gang was gekomen (In die tijd had ik ook mijn knie een keer gebroken. Ik kreeg revalidatie en intussen ook herstel van de rug.) De vrouw vroeg: ‘Mag ik voor je rug bidden?’ Na afloop was ik zo genezen dat ik weer normaal kon functioneren. De mevrouw in de ruitershop zei: ‘In Christus ben je volmaakt.’ Dat sloeg in bij mij, dat wekte in mij geloof op! Daardoor sprak God tot mijn hart en heb ik Jezus als mijn Verlosser leren kennen.
Sinds die tijd leefde ik uit geloof en heb ik veel herstel ontvangen, en toch miste ik nog iets. Ik kon alleen niet precies zeggen wat.… maar mijn geestelijk leven was nogal formeel en ik was niet zo intiem met God.

Wij woonden in Strijen, buiten het dorp, en hadden een paardenstal op ons terrein, met paarden. Paardrijden was mijn lust en mijn leven. Toch was niet alles perfect; we hadden in ons huwelijk wat moeite met elkaar. We begrepen elkaar niet en groeiden steeds verder uit elkaar. Gelukkig had ik mijn paarden. Op een ‘goede’ dag kreeg ik een ongeluk. Het paard was erg jolig waarbij het heel grote bokken gaf.  Ik werd gewoon gelanceerd en brak mijn heup. Dat was best ingrijpend. De artsen gaven mij een goed vooruitzicht op herstel, maar ik merkte zelf dat na de operatie mijn ene been echt korter was dan het andere, waardoor later het herstel erg bemoeilijkt werd. Wonderbaarlijk genoeg kon ik zeggen: ‘Prijs de Heer!’ Deze gebeurtenis was wel een keerpunt in ons leven, want God heeft alles laten meewerken ten goede.

We hebben het huis en de paarden verkocht en we zijn verhuisd naar Ossendrecht. Hier had ik een gebed in mijn hart: ‘Heer breng iemand op mijn pad die ik van Jezus kan vertellen!’ Mijn nieuwe buurvrouw bleek die persoon te zijn, want zij had intussen gebeden: ‘Heer breng iemand op mijn pad die mij meer van Jezus kan vertellen!’ Geweldig hoe God werkt door de Geest. Zij was van plan naar Charis te gaan, naar de open dag op 6 sept. 2019. Ze vroeg of ik mee wilde… ‘Oké’ zei ik, ‘voor de gezelligheid dan, maar ik ga die school niet doen.’ Maar toen we daar waren, kwam er halverwege de dag iets over mij heen, wat ik niet kan beschrijven…. ik begon te huilen en zei hardop: ‘Ja Heer!’ Op dat moment voelde ik de Geest van God over mij heen komen.

Gelijk was mijn leven veranderd en besefte ik wat ik nog miste. Wat ik hier ervaarde, dat was het! Ik belde mijn man op, probeerde het hem duidelijk te maken, en ook dat ik de school wilde gaan doen. Zijn reactie was bijzonder: ‘Daar ga ik niet over,’ zei hij. ‘God heeft gesproken, en dan moet je het zeker doen!’

Zo heb ik me aangemeld voor de hybride groep. Dat is thuisstudie gecombineerd met één zaterdag in de maand op Charis. Door de school en het prachtige onderwijs ging het in sneltreinvaart vooruit. Ons huwelijk was op slag weer goed. Ik heb veel opbouwende gesprekken met mijn man en kinderen,  en ik mag voor hen bidden en hen zegenen.  Soms de handen opleggen voor genezing; kortom iedereen in ons gezin deelt mee in de zegen van het onderwijs. En zelf.… ik kan niet uitleggen hoe gelukkig ik ben! Niet meer ik maar Christus leeft in mij! En ik kan gewoon bij Vader op schoot gaan zitten en genieten van Zijn nabijheid.

Eind vorig jaar was er op 24 november een genezingsdienst op Charis in Naarden. Daar zijn we bij geweest. Er is voor mij gebeden en sindsdien gaat het steeds beter met mijn heupgewricht. Ik kan steeds meer zonder stok lopen en fietsen gaat nog beter! Als ik nog pijn heb, spreek ik de pijn aan en beveel die om mijn lichaam te verlaten. Kort geleden had mijn kleinzoon eczeemplekjes, ik bad ervoor, maar de dag erna kwamen ze in ergere mate terug. Maar toen mijn dochter er nogmaals voor bad, verdwenen ze gewoon direct onder haar handen.
Mijn verlangen is om het goede nieuws verder te vertellen en mensen handen op te leggen en te zegenen. Gods plan met mijn leven is volop in ontwikkeling! En ik kan alleen maar zeggen: door het onderwijs op Charis heb ik God echt beter leren kennen en ons hele gezin is erdoor gezegend!

God wil jou ook naar nieuwe hoogten brengen. Ontdek tijdens onze open dagen welke studievormen het beste bij jou passen!

2 Reacties

  1. Marieke

    Margreet wat een genot, het lezen van jou getuigenis.

    God is fantastisch😊

  2. Ria vossen

    Geweldig jouw verhaal met God als hemelse Vader te lezen .dank le wel voor weer een bemoediging.

Contactgegevens

Nikkelstraat 3A
1411AB Naarden
T. (0)35 533 88 75
E. vraag.nl@awmcharis.com

 Charis Bible College

  • IBAN: NL33 ABNA 05443 85306    (School en lesmateriaal)   
  • Bic NR: ABNANL2A   
  • KVK nr. 34384289   
  • NL822120100.B.01

Andrew Wommack Ministries (ANBI geregistreerd)

  • IBAN: NL83 RABO 0114176485        (giften en webshop) 
  • Bic NR: RABONL2U 
  • KVK nr. 37137450
  • NL818760552.B.01

Verstuur een bericht

4 + 3 =