Een Onwankelbaar Fundament

Heb je ooit gebeden en God voor iets geloofd, maar ben je gefrustreerd geraakt door de resultaten? Ik zou zeggen dat het met de meeste christenen zo is. Bij de meeste mensen, die ik spreek, zie ik een algemeen probleem: Zij hebben nooit het zaad van Gods Woord in hun harten gezaaid. Zij begrijpen niet hoe het werkt. Het is als een vrouw, die graag in verwachting zou willen raken, maar geen gemeenschap met een man heeft gehad; daar gaat geen baby van komen. In de geestelijke gewesten werkt het precies hetzelfde.

Je zou kunnen zeggen: “Moet ik niet geloven, dat ik het zal ontvangen, als ik bid?” Dat zegt Markus 11:24. En ja, dat is waar: Je moet geloven, dat je zult ontvangen. Maar voordat je kunt ontvangen, moet het eerst verwekt worden. Wat ik bedoel is dit: Bijna alle systemen, die mensen hebben uitgevonden, kunnen je oplichten of manipuleren. Het wettelijke systeem heeft mazen, waardoor schuldigen vrijgesproken kunnen worden. In het onderwijs kan het systeem studenten laten slagen, die nooit het materiaal geleerd hebben. Maar het proces van zaaien en oogsten kan niet ondermijnd worden.

Wat, als een boer wachtte, totdat hij zijn buurman de oogst binnen zag halen en dan pas ging zaaien? Hoe oprecht hij ook zou zijn of welke geldige reden hij ook zou hebben om zijn zaad niet op de juiste tijd te zaaien, hij zou nooit de volgende dag kunnen oogsten. In Markus 4 vertelt Jezus drie gelijkenissen over hoe dit in de geestelijke wereld te werk gaat. De eerste van deze gelijkenissen, het verhaal van de zaaier, is de sleutel, die alle andere ontsluit (Markus 4:13). Jezus zei, dat als we deze waarheden niet begrijpen, wij ook de andere gelijkenissen niet zouden kunnen bevatten.

In de tweede gelijkenis zei Jezus:

    “Zo is het Koninkrijk van God: als wanneer iemand het zaad in de aarde werpt, en slaapt en   opstaat, nacht en dag; en het zaad ontkiemt en komt op, zonder dat hijzelf weet hoe. Want de aarde brengt vanzelf vrucht voort: eerst de halm, daarna de aar, daarna het volle koren in de aar. En als de vrucht het toelaat, zendt hij meteen de sikkel erin, omdat de oogsttijd is aangebroken.” (Markus 4:26-29)

Het zaad is het Woord van God (Markus 4:14), en de aarde is ons hart (Markus 4:15). Ons hart is geschapen door God om vrucht voort te brengen, wanneer Zijn Woord erin geplant wordt. En net zoals een zaadje in de aarde de tijd nodig heeft om te ontkiemen en te groeien, moet ook het Woord van God in ons verblijven om vrucht voort te kunnen brengen.

Jezus zei in Johannes 15:7:   “Als u in Mij blijft en Mijn woorden in u blijven, vraag wat u maar wilt en het zal u ten deel vallen.”

Als je een oogst binnen wilt halen, kun je niet een zaadje in je tuin planten en het iedere morgen weer opgraven om te zien of er wat aan het gebeuren is. Dat zou het zaadje verstikken en doden! Je zult geloof moeten hebben, dat het zaadje zal doen waar God het voor geschapen heeft.

Sommige mensen leggen het Woord van God een paar dagen in hun hart, maar als ze niet onmiddellijk resultaat zien, dan graven ze dat zaadje door hun woorden of handelingen weer op en vragen zich dan af waarom het niet werkt. Het moet een tijdlang in de aarde blijven.

 Jezus had het over drie verschillende stadia van groei in Markus 4: “Eerst  de halm, daarna de aar, daarna het volle koren in de aar.” (Markus 4:28)

Veel mensen zijn ongeduldig en willen het groeiproces passeren en direct de aar hebben. Ik heb mensen echt moeten zeggen, dat niet zou gebeuren waar zij God voor geloofden. En niet omdat hun visie niet goed was, maar doordat zij een volledige aar onmiddellijk verwachtten. Het Koninkrijk van God functioneert door wetten, net zoals de wetten die een zaadje laten werken. God zal je niet het volle koren geven, voordat je eerst de aar hebt gezien.

Dat is precies de reden waarom de meeste mensen het beste van God niet in hun leven ervaren. Zij denken, dat, omdat God van hen houdt, Hij hun gebed verhoort, of zij het zaad van een wonder nou geplant hebben of niet. Deze wet van zaaien en oogsten geldt voor ieder gebied van ons leven. Als wij het Woord van God in ons hart planten en het zaad de tijd geven om te ontkiemen en het plantje de tijd geven om te groeien, zullen we de vrucht oogsten. Dat is het beste van God!

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om het Woord van God te kennen en dat je het zaad van Zijn Woord zaait in je hart, lang voordat je kunt gaan oogsten. Het kan het verschil betekenen tussen voorspoed en armoede en zelfs tussen leven en dood.

Ik kan je zeggen dat, toen God het Woord in mijn hart benadrukte en tot mij gesproken had, dat het ‘t beste was dat ik ooit ervaren heb. Dat is de reden dat ik wonderen ervaren heb, dat het mij financieel voorspoedig gaat, dat ik vreugde en vrede heb. Je moet deze waarheden begrijpen.

Mijn Engelstalig onderwijs serie A Sure Foundation (Een Onwankelbaar Fundament) gaat er dieper op in, dan dat ik hier kan doen. Deze serie is verkrijgbaar op CD’s en op DVD’s. En een heel nieuw boek over dit onderwerp. Ook bied ik het als pakket aan met de CD’s, DVD’s, het boek en mijn Living Commentary (Toelichting op het Levende Woord) software van de Bijbel (als een download); alles in de Engelse taal. Bij elkaar voor $ 135.-. Ik moedig je aan om deze materialen vandaag nog te bestellen. Ik geloof, dat de openbaringen, die zij inhouden, je leven zullen veranderen op dezelfde manier zoals zij mijn leven hebben veranderd.

Om te bestellen ga naar www.awmi.net. Ook in het boek ‘moeiteloos veranderen’, dat wel verkrijgbaar is in het Nederlands, komt het belang van het zaaien van het Woord in je hart naar voren. Dit boek is te bestellen via de webshop van www.andrewwommack.nl

We houden van je,

0 reacties

Contactgegevens

Nikkelstraat 3A
1411AB Naarden
T. (0)35 533 88 75
E. vraag.nl@awmcharis.com

 Charis Bible College

  • IBAN: NL33 ABNA 05443 85306    (School en lesmateriaal)   
  • Bic NR: ABNANL2A   
  • KVK nr. 34384289   
  • NL822120100.B.01

Andrew Wommack Ministries (ANBI geregistreerd)

  • IBAN: NL83 RABO 0114176485        (giften en webshop) 
  • Bic NR: RABONL2U 
  • KVK nr. 37137450
  • NL818760552.B.01

Verstuur een bericht

9 + 12 =