De kracht van discipelschap

Al tientallen jaren heeft God Discipelschap in het hart van Andrew Wommack gelegd. Waar evangelisatie zich concentreert op de noodzakelijke taak om mensen te bekeren en tot wedergeboren te krijgen, richt Discipelschap zich op het onderwijzen van gelovigen, door diep het Woord in te gaan, zodat ze gaan groeien in relatie met God en worden bekrachtigd om anderen tot discipelen te maken.

Discipelschap geeft blijvende resultaten.

De levens van wedergeboren gelovigen die niet gediscipeld worden zien er na maanden en jaren nog steeds hetzelfde uit. Deze gelovigen lijden vaak nog steeds aan bitterheid, boosheid en jaloezie en worden daardoor negatieve getuigen van Christus.

Het leven van een gelovige die gediscipeld is, wordt echter totaal anders. Een discipel is een volgeling, of een leerling – iemand die verder wil groeien in geloof. Jezus noemde Zijn volgelingen discipelen, niet bekeerlingen. Bekering is een ervaring van één moment; discipelschap is een levenslange reis. Het doel van een discipel is om meer te worden als zijn of haar leider – voor gelovigen betekent dit om meer te worden zoals Christus.

Chris en Lisa Cree kennen de kracht van discipelschap. Ze waren al vijftien jaar wedergeboren gelovigen; maar ze voelden zich gered en vastzitten, alsof er maar heel weinig kracht werkzaam was in hun levens. Ze vroegen zich af waarom ze geen wonderen zagen zoals in het boek Handelingen en hadden geen vrede ermee als hen verteld werd dat die wonderen voorbij waren met de laatste apostelen. Toen ze Andrews’ onderwijs ‘Positief blijven in een Negatieve wereld’ hadden gehoord, voelden ze de noodzaak om meer te weten te komen. “Het voelde alsof ik een legpuzzel had, maar ik kwam er niet uit hoe ik de stukjes aan elkaar moest passen” vertelt Chris.

Discipelschap van Charis Bible College was hun antwoord. Chris en Lisa besloten Charis Bible Collegeschool te volgen in Colorado. Zij studeerden af in 2013 en kozen voor hun derde jaar: de Ministry School. De opleiding die ze bij Charis kregen hielp hen de stukjes van de puzzel bij elkaar te leggen en het grote plaatje te gaan zien. Op dit moment leiden Chris en Lisa Charis Bible College in Dumfries (Schotland). Naarmate de studenten het programma volgen, zien ze hun levens door discipelschap compleet veranderen.

Het belang van discipelschap werd Andrew duidelijk door 2 Timotheüs 2:2 waar staat: “En wat u van mij gehoord hebt onder vele getuigen, vertrouw dat toe aan trouwe mensen die bekwaam zijn om ook anderen te onderwijzen.”

Door de openbaring van dit vers besefte Andrew dat, net zoals Paulus opdroeg aan Timotheüs om anderen te onderwijzen, God wilde dat hij hetzelfde zou doen. Andrews visie op discipelschap leidde tot Charis Bible College. Andrew zegt: “De Heer leidde mij om Charis Bible College te starten met als doel mensen te trainen voor het werk van de bediening. Hij wilde dat ik een unieke benadering zou kiezen; het moest een combinatie vormen van rijk onderwijs van Gods Woord en praktisch toegepaste bediening. ”

Vanaf haar opening in 1994, heeft Charis Bible College duizenden studenten opgeleid. Afgestudeerden zoals Chris en Lisa, zijn over de hele wereld uitgegaan om anderen te discipelen.

Al vijfentwintig jaar, hebben wij – met hulp en steun van velen – de grote opdracht vervuld om alle volken tot discipelen te maken door middel van Charis Bible College. Of het nu studenten op de school betreft of op het missie veld, wij horen graag verhalen van discipelen die discipelen maken. Afgelopen schooljaar gingen tweedejaars studenten, als onderdeel van hun afstudeeropdracht, op levensveranderende missietrips over de hele wereld.

Dit is wat sommigen van hen te zeggen hadden:

“Veertig jaar geleden bracht God mij door Zijn liefde vanuit Hong-Kong, waar ik was geboren en opgegroeid, naar de Verenigde Staten. Hiervoor was mijn familie erg arm: ons huis was gemaakt van karton en triplex of wat we ook maar konden vinden. Afgelopen december ging ik terug naar Hong Kong met mijn vrouw en het Charis missieteam. Op de laatste dag werd ik naar een heel trieste dakloze man getrokken. Ik gaf hem wat voedsel en we huilden samen toen hij me zijn verhaal vertelde. Ik vertelde hem over mijn verleden en hoe de liefde van God alles veranderde. Hij nam Jezus aan als zijn Redder en zijn tranen van verdriet veranderden in tranen van vreugde.” K. L.

“Bij de eerste oproep die ik de eerste dag deed, vroegen veertig kinderen Jezus in hun hart! Iedere dag stond ik verbaasd hoe open de mensen waren om het Evangelie te horen. We reikten uit naar voorbijgangers op de straten van Budapest en konden hun verlangen zien om de God te leren kennen waar wij over spraken. Velen van hen stonden wel 30 minuten stil in de kou, alleen maar om over Jezus te horen. Het was iedere rare vraag of de vrieskoude avond waard om broeders en zusters in Christus te kunnen verwelkomen in het Koninkrijk van God.” – N. B.

“Gods liefde stroomde zo krachtig door mij heen op de missie trip. Ik zag mensen gered worden, genezen en bevrijd worden van kwelgeesten. Ik getuigde tot een dronkenman en zag hoe hij ogenblikkelijk nuchter werd nadat hij Jezus als zijn Heer en Redder had aangenomen. Iedereen is op zoek naar God en het is onze taak om hen de Vader te tonen en Zijn liefde door ons heen te laten stromen.” J. M.

“Ik had het voorrecht deel uit te maken van een groep die levens voor de eeuwigheid veranderd heeft en kon God op wonderbaarlijke wijze zien bewegen. Het vroeg het uiterste en was zeer zeker beproevend, maar juist hierdoor ben ik enorm gegroeid.” F. L.

“De missie trip heeft mij echt Jezus’ hart voor de wereld laten zien. Hij doet alles wat maar nodig is, alleen om die ene te bereiken. Het doet er niet toe wie ze zijn of waar ze in gezeten hebben, Hij reikt uit naar juist die ene. ” T. O.

“De Heer sprak door mij heen en mensen werden genezen, bemoedigd en bevrijd van demonen. Het was geweldig om zelf te zien wat God door ons heen kan doen als wij ons aan Hem overgeven. ” T. P.

Charis studenten en afgestudeerden beïnvloeden de levens van duizenden over de hele wereld met het bijna-te-goed-om-waar-te-zijn nieuws. En dat is allemaal mogelijk door uw trouwe ondersteuning, in gebed en financiën.

Dank u wel voor 25 vruchtbare jaren!

Noot: De getuigenissen zijn aangepast vanwege de lengte en duidelijkheid

0 reacties

Contactgegevens

Nikkelstraat 3A
1411AB Naarden
T. (0)35 533 88 75
E. vraag.nl@awmcharis.com

 Charis Bible College

  • IBAN: NL33 ABNA 05443 85306    (School en lesmateriaal)   
  • Bic NR: ABNANL2A   
  • KVK nr. 34384289   
  • NL822120100.B.01

Andrew Wommack Ministries (ANBI geregistreerd)

  • IBAN: NL83 RABO 0114176485        (giften en webshop) 
  • Bic NR: RABONL2U 
  • KVK nr. 37137450
  • NL818760552.B.01

Verstuur een bericht

8 + 15 =