De bevrijdende waarheid

Toen ik in 2011 in aanraking kwam met het onderwijs van Andrew Wommack kon ik me niet voorstellen dat ik nu, 9 jaar later, zelf onderwijs zou geven over de bevrijdende waarheid van het evangelie: De genade van God voor alle mensen.

In 2015 riep God mij heel duidelijk om dit onderwijs aan het Charis Bible College (CBC) in Naarden te volgen. Tijdens de deeltijdopleiding van 4 jaar begon voor mij een tijd van diepe verandering van binnenuit. Afbreken en loslaten van religiositeit, ophouden met de kerkelijke wet en de regeltjes te volgen of goed te doen om voor God iemand te zijn. Dit genadeonderwijs ging zo veel dieper, het was het begin van een lange herstelperiode. De eerste twee jaar deed ik samen met mijn vrouw Anneke, het derde en vierde jaar ging ik alleen verder.

Nadat ik CBC in 2019 met diploma heb af kunnen ronden, was het voor Anneke en mij de vraag hoe we dit levensveranderend onderwijs verder konden verspreiden. Het was ons verlangen om dit aan heel veel mensen door te geven. Maar hier, in het noorden van Nederland, wisten we niet goed hoe we dit moesten aanpakken. We brachten ons verlangen in gebed bij God.

We kregen contact met een stichting die al langer bezig is om dieper christelijk onderwijs in de dorpen en kerken hier in het noorden te brengen. De leider van het onderwijs van deze stichting vroeg mij om tijdens cursusavonden op een aantal avonden te komen spreken. Deze cursus is in maart 2020 van start gegaan maar werd door Corona-maatregelen onderbroken.

Maar God laat zich niet stoppen!
Het werk van God blijft altijd door gaan, Halleluja!

Afgelopen september zijn wij zelf een cursus gestart: De Discipelschap Evangelisatiecursus van Andrew Wommack(niveau 1) Samen met andere ex-studenten uit onze klas van het Charis Bible College, geven we de lessen. We kijken er naar uit om met het levensveranderende Woord van God in het noorden van Nederland nog veel mensen te bereiken.

De snel wisselende maatregelen van de overheid maken het bijeen komen soms erg lastig. In het zoeken naar geschikte locaties voor de cursus avonden zien we echter de genade en gunst van God telkens weer. Ondanks dat we een keer binnen 24 uur een andere locatie moesten vinden, voorzag God in alles wat we nodig hadden. Eén van mijn favoriete verzen uit de Bijbel werd daardoor weer direct voor mijn ogen werkelijkheid: “Vertrouw op de HEERE met heel je hart, en steun op je eigen inzicht niet. Ken Hem in al je wegen, dan zal Híj je paden rechtmaken.” (Spreuken 3:5+6)

Heb je vragen over het onderwijs of de cursus? We komen graag in gesprek met jou!

In Hem verbonden,

Jörg & Anneke van der Molen

Winkelmand

Aanstaande evenementen

  1. Charis open dagen

    mei 29 @ 10:00 - mei 31 @ 22:00

Contactgegevens

Nikkelstraat 3A
1411AB Naarden
T. (0)35 533 88 75
E. info.nl@awmcharis.com

 Charis Bible College

  • IBAN: NL33 ABNA 05443 85306    (School en lesmateriaal)
  • Bic NR: ABNANL2A
  • KVK nr. 34384289
  • NL822120100.B.01

Andrew Wommack Ministries (ANBI geregistreerd)

  • IBAN: NL83 RABO 0114176485        (giften en webshop)
  • Bic NR: RABONL2U
  • KVK nr. 37137450
  • NL818760552.B.01

Verstuur jouw bericht of getuigenis

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.